Mahasi hyvinvointi lähtee ruokavaliosta

Mahan hyvinvointi lähtee monista eri asioista, joistakin jopa hieman oudommista, mitä et välttämättä olisi itse ajatellut. Käymme läpi seuraavassa artikkelissamme hieman vatsasi hyvinvointia, vinkkejä, sekä mahdollisia syitä sille, miksi tämä jostain syystä saattaa olla kehosi suurin ongelma-alue.

Vatsan hyvinvointi lähtee tietysti lähtökohtaisesti hyvästä, sekä terveellisestä ruoasta. Esimerkiksi todella rasvainen ruokavalio on pahaksi, koska suolistolla on vaikeuksia tätä sulattaa. Näin ollen rasva kiinnittyy kehoosi, ja lopputulos sitten onkin jo kaikkien tiedossa. Niin, aivan oikein, ylipainoahan siitä rasvankertymisen johdosta tulee sitten aikanaan. Syöminen siis on oleellisen tärkeää, että vatsasi pysyy hyväkuntoisena. Ummetus ei koskaan ole hyvä merkki, sillä suolistossasi on tällöin tukos, joka on saatava auki. Ummetukseen on monia lääkkeitä, joten suosittelen kääntymään lähimmän lääkärisi puoleen tämäntyyppisissä asioissa.

Vatsasi saat pidettyä terveenä syömällä terveellisesti, sekä monipuolisesti. Kaikenlaiset viljatuotteet ovat hyväksi vatsallesi.

Yksi asia mikä vaikuttaa vatsasi hyvinvointiin on stressi. Tai oikeastaan sen puute. Tätä ei moni tule ajatelleeksi, mutta stressillä on iso osa vatsasi hyvinvoinnin kannalta. Mikäli stressaat jatkuvasti, on vaarana että sairastut vatsahaavaan. Tämä erittäin kivualias tauti on jopa hieman vaarallinenkin. Suosittelemme siis että pidät varsinkin erityistä huolta vatsasi seudusta, mikäli kohtaat elämässäsi jokapäiväistä stressiä. Esimerkiksi juuri stressin alaisena on hyvä muistaa syödä terveellisesti, sillä lisäät vatsahaavan, sekä suolistosairauksien riskiä syömällä rasvaisia ruokia säännöllisesti.

Toki kaikillehan sallitaan pieni herkuttelu silloin tällöin, mutta vakituisesti rasvaiset ruoat eivät saisi olla ruokavaliossasi. Vatsoja on niin monta erilaista, kun on ihmisiäkin. Vatsan seutu voi olla terveellinen, vaikka et urheilua harrastaisikaan. Mikäli kuitenkin harrastat, on todennäköisempää että sinulla on terveellisempi maha. Vatsalihaksiston treenaaminen onkin seuraavaksi tärkeintä, mikäli haluat pitää erityistä huolta vatsastasi. Tarvitset vatsalihaksiasi jokapäiväisessä toiminnassasi. Nousit sitten seisomaan, menet sitten istumaan, tai vaikkapa kävelet normaalisti, käytät tällöin vatsalihaksiasi. Mikäli alat näitä säännöllisesti treenaamaan, tulet huomaamaan nopeasti todella suuren eron. Arkiset askareesi helpottuvat huomattavasti, eikä sinun tarvitse hävetä bikinien päälle laittamista enään!

Onhan se selvää, pyykkilautavatsa on erittäin vetovoimainen lihasryhmä ihmisessä, ei sitä käy kieltäminen. Yleensä näkee kateellisia ihmisiä, jotka tästä muita morkkaavat, mutta todellisuudessa se on pelkkää kateutta siis. Kaikkihan haluavat näyttää hyvältä, ja terveellinen vartalo näyttää paremmalta, kuin ylipainoisen vartalo. Ylipainokin on siitä todella helppo asia käsiteltäväksi, että sen saa pois kun vain näin itse päättää. Tietysti mikäli kyseessä on sairaus, voi asia olla täysin eri, mutta 99% väestöstä tätä ei ole. Ylipainon saat pois kun syöt terveellisesti, sekä kulutat kaloreita enemmän kuin syöt. Se ei ole sen vaikeampaa.

Kuulen monesti ihmisten sanovan että ”en syö mitään mutta en vain laihdu”. Tämä ei voi pitää paikkaansa, koska se on tieteellisesti tutkittu, todettu sekä vahvistettu. Mikäli liikut etkä laihdu, syöt liikaa. Se on niin yksinkertaista. Mikäli kulutat kaloreita enemmän kuin syöt, tulet laihtumaan.

Huomaathan että salille lähtiessäsi paino saattaa hieman jopa nousta aluksi, mutta tätä ei pidä hätkähtää, se on täysin normaalia. Painoa lähtee kyllä nopeasti sitten putoamaan, kun vain jaksat keskittyä treenaamiseesi, sekä ruokavaliossa pysymiseen. Suosittelen että katsot aiheesta vaikkapa lisätietoja osoitteesta: www.fitnessmagazine.com. Sivustolta löydät lähes kaiken tarpeellisen, laihduttamiseen, sekä tietysti salilla käymiseen.

Toivotamme sinulle onnea ja menestystä treenitaipaleellesi!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *